mandag den 27. juni 2011

Æble/valnøddekage

Forleden fik jeg lyst til noget æblekage, men kunne ikke finde nogle opskrifter på nettet, som jeg synes indeholdt lige det jeg gerne ville have.
Jeg besluttede mig for at kaste mig ud i et lille eksperiment, nemlig at flække en opskrift sammen selv.



Det blev til en helt ok kage, når jeg selv skal sige det.
(Og det skal jeg jo, da jeg er den eneste der blogger her ;) )

Nå, men nu sidder du nok og tænker: "Jamen, så kom da med den opskrift"
Og den skal du få. Den kommer her:

Du skal bruge:

6 æbler (IKKE søde - helst lidt syrlige)
5 spsk kanelsukker
100 gr grovhakkede valnødder
4 æg
400 gr. sukker
150 gr. smør
480 gr. hvedemel
5 tsk bagepulver
3 dl. mælk
2 tsk vanillesukker.

Og så går vi igang:

Æblerne skrælles, skæres i tern og rystes i en frysepose med kanelsukkeret.
Læg dem tilside - De skal bruges senere.
Æg og sukker piskes lyst og luftigt.
Smelt smørret og pisk det i æggemassen.
Bland mel, bagepulver og vanillesukker og hæld det i dejen skiftevis med mælken.
Bland æbler og de hakkede valnødder i dejen.
Fyld derefter dejen i en bradepande (33 x 22 cm) og bag den ved 180 grader i ca 40 min.
Server den gerne lun med en klat creme fraishe til.

*Velbekommen*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar